Onur Saylak: 2,5 ay boyunca eşimi göremedim

Onur Saylak: 2,5 ay boyunca eşimi göremedim

Onur Saylak, uzun bir aradan sonra sinema seyircisiyle buluşmaya hazırlanıyor. Onur Saylak, uzun bir aradan sonra sinema seyircisiyle buluşmaya hazırlanıyor. 1940’lı yıllarda Türkiye’de yaşanan kaosu konu alan “Rüzgarın Hatıraları”nda başrolü üstlenen Saylak, filmin perde arkasını Marie Claire dergisine anlattı:

Onur Saylak: 2,5 ay boyunca eşimi göremedim

“Çekimler Gürcistan’da yapıldığı için yaklaşık 2,5 ay boyunca kızlarımı ve eşimi (Tuba Büyüküstün) görememek beni zorladı.”

Onur Saylak: 2,5 ay boyunca eşimi göremedim

Öncelikle tebrik ederim. Film, 52. Altın Portakal Film Festivali’nde uluslararası kategoride yarışacak. - Teşekkürler... Ekip olarak biz de filmi merakla bekliyoruz. Henüz seyirci ile buluşmadı, o yüzden tepkileri ve eleştirileri bilemiyorum ama sonuçtan memnunuz.

Onur Saylak: 2,5 ay boyunca eşimi göremedim

Özcan Alper ile “Sonbahar” filminde de beraber çalışmıştınız... Kendisiyle nasıl bir araya geldiniz? - Yaklaşık sekiz yıldır birbirimizi tanıyoruz. Bu tanışıklık birçok açıdan bize pozitif olarak döndü. Karşınızdaki insanın gözünden, bir şeylerin olumlu ya da olumsuz gittiğini anlayabiliyorsunuz mesela...

Onur Saylak: 2,5 ay boyunca eşimi göremedim

Ben birbirini tamamlayabilen yönetmen ve oyuncu birlikteliklerinin film için de verimli olduğuna inanıyorum.

Onur Saylak: 2,5 ay boyunca eşimi göremedim

Sizce bu film neleri eleştiriyor? - Filmimiz İkinci Dünya Savaşı yıllarında, çevirmen ve ressam olan Aram’ın siyasi nedenlerle hayatını kurtarmak için İstanbul’dan kaçışını konu alıyor. Karadeniz’deki Sovyet-Gürcistan sınırında yer alan bir orman köyünde sıkışıp kalan Aram için bu kaçış, çocukluğuna dair kayıp zamanın izlerini aramaya dönüşüyor.

Onur Saylak: 2,5 ay boyunca eşimi göremedim

Dönemin siyasi ve kültürel atmosferi içinde aşk, zaman, ölüm, sürgün, yurt, sınırlar, özgürlük ve yüzleşme temalar öne çıkıyor. Kısacası, hatırlamak değiştiriyor her şeyi...

Onur Saylak: 2,5 ay boyunca eşimi göremedim

Dönem filmlerinin üstlenmesi gereken sorumluluklar neler sizce? - Özellikle o dönemin mekânlarını bulmak ya da uygulamak oldukça zor ve pahalı. Bu yüzden İstanbul çekimlerini Gürcistan-Batum’da gerçekleştirdik. Çünkü Batum’da mimari yapıyı oldukça iyi korumuşlar. Sanat yönetmenimiz Gamze Kuş titizlikle çalıştı ve tüm detayları yaratıcı bir şekilde uyguladı.

Onur Saylak: 2,5 ay boyunca eşimi göremedim

Oldukça kısıtlı bir bütçeyle film için büyüleyici bir atmosfer kurdu. Görüntü yönetmenimiz Andreas Sinanos ise büyücü gibiydi. Çalışma disiplini ve görüntü yönetimine hâkimiyeti olağanüstü. Işık şefimiz Engin Altıntaş hem dağların fiziki koşullarına hem de çekim planlarının zorluklarına karşı başarılı bir savaş verdi. Bir dönem filminde böyle bir ekiple çalışmak, bizim için büyük şanstı.

Onur Saylak: 2,5 ay boyunca eşimi göremedim

Aram karakteri, ciddi bir psikolojik buhranın eşiğine geliyor. Onu daha iyi anlamak için nasıl bir hazırlık yaptınız? - Özcan’la birlikte, Aram karakteri için yaklaşık dört ay boyunca hazırlık yaptık. Çeşitli okumaların yanı sıra dönemin ruhunu anlamak üzerine belgeseller ve fotoğraflar inceledik.

Onur Saylak: 2,5 ay boyunca eşimi göremedim

Her sabah Yoğurtçu Parkı’nda koşuya çıkıyorduk. Sahneler üzerine uzun sohbetler yaptık bu koşularda. Bir de zayıflamam gerekiyordu tabii (gülüyor)...

Onur Saylak: 2,5 ay boyunca eşimi göremedim

Filmin çekimlerinde şahsi olarak sizi en çok ne zorladı? - Yaklaşık 2,5 ay boyunca kızlarımı ve eşimi görememek beni zorladı. Özellikle eşime buradan bir kez daha teşekkür etmek isterim. Tüm bu hazırlık ve çekim döneminde beni çok destekledi, sabretti.

Onur Saylak: 2,5 ay boyunca eşimi göremedim

Filmin kadrosunda önemli oyuncular bulunuyor; Mustafa Uğurlu, Murat Daltaban, Ebru Özkan ve ilk defa Meryem karakteriyle tanıştığımız Sofia Khandamirova... Ekip arasındaki etkileşim nasıldı? - Gerçekten müthiş oyuncular bir araya geldi. Sofya ile Moskova’daki deneme çekimlerinde tanıştık. Bir iki çekimin ardından onunla çalışmaya karar verildi.

Onur Saylak: 2,5 ay boyunca eşimi göremedim

Daha sonra Murat Daltaban, Ebru Özkan, Menderes Samancılar, Tuba Büyüküstün ve Mustafa Uğurlu bu değerli kadroyu tamamladı. Bu kadar işini seven ve uyumlu olan bir ekiple çalışma fırsatı her zaman karşınıza çıkmaz. Biz eğlendik ve işimizi yaptık. Bakalım bu durum perdeye nasıl yansıyacak...

Onur Saylak: 2,5 ay boyunca eşimi göremedim

Bu film bize görüntü yönetmenliğinin önemini bir kez daha gösteriyor... - Görüntü yönetmenimiz Andreas Sinanos... “Master” diye hitap ediyorum ben ona. Theodoros Angelopoulos ile sinema tarihinin klasiklerine imza atmış bir usta. Aynı seti paylaşmak çok zevkli ve öğreticiydi. Onun işine olan tutkusu, azmi ve sabrı sanıyorum hiçbirimizde yoktur.

Onur Saylak: 2,5 ay boyunca eşimi göremedim

“Orman” (The Jungle) adını verdiğiniz bir kısa filminiz var ve yurtdışındaki festivallerde oldukça ilgi gördü. Yönetmenlik yapmaya ne zaman karar verdiniz? Yakın zamanda gerçekleştirmek istediğiniz uzun metrajlı bir film projeniz var mı? - Doğu Akal ve Hakan Günday’la birlikte geçen şubatta yazdığımız bir kısa film... Birçok festivale katıldı, halen katılmaya devam ediyor.

Onur Saylak: 2,5 ay boyunca eşimi göremedim

New York, Los Angeles, San Francisco, Toronto, Barselona, Milano, Jaipur, Dungog, Adana, Aix en Provence, Venedik, Adana, İstanbul ve Antalya’da festivallere davet edildi. Üretimin bir parçası olmayı seviyorum ve her alanda üretimde bulunmak istiyorum. İlk denemenin ardından şimdi bir uzun metraj film üzerinde çalışıyoruz.

Onur Saylak: 2,5 ay boyunca eşimi göremedim

Yaklaşık 10 aydır senaryosu üzerinde kafa patlatıyoruz diyebilirim. Yine aynı ekip var. Hakan Günday ve Doğu Akal’la birlikte sürdürülebilir bir yapı oluşturmayı ve o çatı altında denemeler yapmayı istiyoruz.